Audi SQ8 TDI

SQ8 působí na první pohled, jako luxusní SUV, dokáže toho ale mnohem více, než jen ohromit kvalitním provedením? Na svou délkou 5006 milimetrů, 2190 milimetrů šířky a 1708 milimetrů výšky má 2996 mm rozvor náprav. Má robustní černou přední masku a úzká světla. Zezadu dominují čtyři koncovky výfuku, přičemž ta krajní je vždy zaslepená. Zadní světla jsou propojená tenkým pruhem světel.
Logo audi
Dodává se ve standartní výbavě s 21” palcovými pneumatikami, ale lze dokoupit i 22” palcové.
Disponuje vidlicovým osmi válcem s přeplňovaným motorem a dvěma sekvenčně zapojenými výfukovými turbodmychadly, to vše doplněno o podpůrný elektrický kompresor a mild hybridní soustavu. Její výkon je 900 Nm/435 HP od 1250 otáček za minutu ve 320 kW. Při kombinované spotřebě se vejde do 7,8 litru na 100 kilometrů. V této verzi má osmi stupňovou tichou automatickou převodovku tiptronic, která při řazení není téměř slyšet.
Zavěšení předních i zadních kol je pěti prvkové. Podvozek je vzduchový s adaptivními tlumiči. V příplatkové verzi je možno získat aktivní zadní diferenciál a aktivní stabilizátory. Čištění výfukových plynů probíhá standartně pomocí oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic. Její palivová nádrž pojme úžasných 85 litrů objemu.
Silnice krajina
Uvnitř je spousta místa jak vepředu, tak i vzadu pro nohy. Zavazadlový prostor má objem 605 litrů. Za příplatek je možné dokoupit sedačky ve sportovní verzi s integrovanou opěrkou hlavy, která ale ne každému vyhovuje, a při větší výšce řidiče může dokonce působit bezpečnostní problém. Jinak sedadla mají nejen ventilaci, ale i masážní mód.
O ticho uvnitř vozu se starají dvojitá bezrámová okna s elektricky ovládanou sluneční clonou a akustické přední sklo. Nejen díky vysokému posazení působí tak nějak bezpečně. Materiály jsou v prémiové verzi luxusní, a tak celkový dojem z interiéru je jedinečný. Má velký panel multimediálního systému, který skýtá různé nastavení jízdních vlastností a nastavení výšky podvozku. Kromě už standartní navigace a parkovacích kamer, zobrazuje 3D pohled, který vykresluje celé vozidlo strukturu okolního podkladu a pozici kol.
Jízdní vlastnosti jsou fenomenální. Perfektně sedí na silnici, netrpí nedotáčivostí a jak už bylo řečeno je překvapivě tiché oproti předchozí SQ7. Je schopná vyvinout maximální rychlost 250 kilometrů v hodině, a z nuly na sto se dostane už za 4,8 vteřiny. Závěrem toto SUV nelze jinak než stoprocentně doporučit.