Jak zařídit klidnou ložnici?

Dostatek zdravého spánku prostě k životu potřebujeme. Proto je velmi důležité, abychom věnovali dostatečnou pozornost zařizování našich ložnic. Co nám při této práci dokáže hodně pomáhat? Na co se při tom zaměřit?

 

Výběr vhodné místnosti

Vybrat pro ložnici co nejklidnější místnost, to je základ úspěchu. Má mít okna, která můžeme bez problémů používat k pravidelnému větrání! Měla by být co nejdále zdrojů znečištění a hluku. Z rušných ulic a silnic venku i ze společných chodeb uvnitř bytových domů, kde jsou zdrojem hluku obyvatelé i výtahové šachty. Také je potřeba pečlivě zvážit, kdo z rodiny bude „sousedem“ naší „relaxační místnosti“. Někdy nastává problém, když je v její těsné blízkosti pokoj větších (nebo dospělých) dětí. Jejich představa kvalitního odpočinku bývá odlišná od představy rodičů. Jejich aktivity zkrátka často rodiče ruší a může pak docházet v rámci rodiny ke zbytečným hádkám.

světlá ložnice s manželskou postelí

Místnost nepřeplňujeme!

Velkou chybou je, když z ložnice vytváříme skladiště nábytku i jiných (často opravdu již nepotřebných) věcí z celého bytu. Takový pokoj potom působí stísněně, nedá se tam „volně dýchat“. Nábytkem prostě raději šetříme. Základní je mít pohodlnou postel s kvalitní matrací. Pro pár volíme velikost minimálně 180×200 cm, pro jednoho spáče nejen “klasiku“ 90×200 cm, ale klidně postel 100×200 cm velkou i větší. Výběr velikostí, materiálů i designů je pestrý a vybere si každý z nás. Podle svého vkusu a samozřejmě také svých prostorových a finančních možností. Z dalších kousků bohatě postačí noční stolky, šatní skříň, případně komoda na prádlo. Když je více místa, můžeme přidat i křeslo, toaletní stolek s taburetem či židlí. K tomu, abychom místnost nepřeplňovali, nám může pomoci jedno staré pravidlo. Ideální je, aby v této místnosti byly uloženy pouze potřebné věci lidí, kteří zde spí!

spící žena

Neděláme zde pracovnu

Někdy je byt tak malý, že zkrátka nějaký ten pracovní koutek s počítačem do ložnice začleníme. Ovšem všeho moc škodí. Snažíme se, abychom zde často nepracovali (nebo se nevěnovali „virtuální“ zábavě) dlouho do noci. Můžeme si pak narušit sobě i partnerovi spánkové cykly. A to je potom klidnému zdravému spánku konec!