Velký boj a žádný výsledek

Některá klíčová slova jsou zkrátka populárnější než jiná. To může být dáno hned několika faktory:
 
a)       Obecnost = některá slova jsou zkrátka tak obecná, že zabírají celou řadu nejrůznějších oblastí a pojmů, takže vícero firem, podnikatelů a osob se bude soustředit na stejné slovo, což může vyvolat opravdovou vřavu o to, kdo se umístí výše než ostatní na stránce ve vyhledávání.
b)      konkurence = jedná se o taková slova, která zasahují do oblastí s vysokou konkurencí. Především se může jednat o obecná slova a), se kterými má co dočinění spousta firem, nejčastěji se jedná opravdu o oblasti střetu jako je jídlo nebo služby, kterých je někdy až příliš.
 pozitiva a negativa směřující proti sobě
Samozřejmě to všechno, kromě přesné četnosti vyhledávání za určité období, mohou zjistit zkušení odborníci pomocí analýzy klíčových slov. Nejedná se o nic těžkého, ovšem zkušený profesionál dokáže vyzkoumat klíčová slova velice rychle a je tak schopen poskytnout vysoce relevantní data.
 
Otázka: vyplatí se „válčit“ o každé klíčové slovo? Která si zvolit?
 
Selský rozum radí to, že přesnější a relevantnější klíčová slova jsou daleko lepší, protože daleko lépe popisují úmysl uživatele. Tady se řadí například firemní klíčová slova, kdy je název firmy skryt někde mezi slovy v rámci klíčového slova. Tyto jsou nejjednodušší, protože vyjadřují jasnou vůli uživatele vyhledávat něco, co má relevanci k vaší firmě. A protože se žádné dvě firmy nejmenují stejně, máte zde jasně vyhráno.
 ukazatel rizika směřující na střed „střední rizikovosti“ a ruka držící minci
Ovšem poté jsou zde ony vysoce-frekvenční a konkurenční slova – tady je otázka, jestli se to vyplatí či ne. Záleží na kvalitě celkové webové stránky, kvalitě obsahu, renomé či odkazech, takže tohle opravdu není jenom záležitost jedné oblasti SEO. Ovšem i provoz z takto obecných pojmů může být cenným přírůstkem pro váš zisk a obrat, takže zatratit vysoce-konkurenční klíčová slova by byl hřích, ovšem pozornosti by neměla uniknout ani slova specifická pro vás, kde máte šanci získat velký podíl provozu uživatelů na vaší webovou stránku.